2021학년도 후기(2022-1학기) 학위논문(온라인/인쇄본) 제출 안내 | |||||||||||||
작성자 | 김** | 작성일 | 2022-06-20 | 조회수 | 219 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
*문의: 일반대학원 교학행정실(052-259-2083) 학술정보운영실 (052-259-2909)
1. 제출대상: 2021학년도 후기(2022-1학기) 학위청구논문심사 합격자 2. 제출물 가. 최종학위논문 인쇄본 나. 최종학위논문 원본파일(온라인제출) 다. 저작권 위임서(제출확인서는 불필요) 3. 제출방법 가. 학위논문 온라인 제출 2) 제출방법: *학생이 직접 개별적으로 입력
나. 학위논문 인쇄본 제출 1) 제출기간: 2022. 7. 13(수) ~ 2022. 7. 15(금), 15:00까지 2) 제출방법: *소속 학과사무실 제출 - 석사: 인쇄본 학위논문 3부 + 저작권 위임서 - 박사: 인쇄본 학위논문 3부 + 저작권 위임서 - 연구보고서: 제출 불필요 ※ 1부 학과 보관용, 3부 중앙도서관 제출용 3) 유의사항 가) 반드시 심사위원의 인준(도장, 서명)이 있어야 합니다. 나) 인쇄본 제출 전에 반드시 온라인 제출을 해주시기 바랍니다. 다) 인쇄본 미제출시 최종 불합격처리 되오니, 기한 내 제출을 해주시기 바랍니다. ※ 2022년 7월 중, 도서관 시스템 교체가 예정되어 제출 일정이 예정보다 앞당겨졌습니다. 정해진 제출기간 이후에는 학위논문 제출에 어려움이 있을 수 있으니, 제출기한을 꼭 엄수해주시길 바랍니다.
4. 기타문의: 중앙도서관 학술정보지원팀(전화: 259-2909)
붙임 1. 학위논문 dCollection 제출방법 안내 2. 저작권 위임서 출력방법 안내 3. 대학원 학위청구논문에 관한 내규
2022. 6. 14.
대 학 원 장
-------------------------------------------------------------------------------------
*Revised translation
*Inquiry: 일반대학원 교학행정실(052-259-2083)
학술정보운영실 (052-259-2909)
1. Subject to submission: Those who passed the thesis review in the second half of 2021 (2022-1 semester)
2. Submission A. Printed thesis/dissertation B. Original file of final degree thesis (online submission) C. Copyright Delegation agreement(No submission confirmation required)
3. Submission Method A. Online thesis submission 1) Submission Period: 2022. 6. 27(Mon) ~ 2022. 7. 8(Fri), to 12:00 2) Method of Submission: *Student Direct Input
B. Submission of a Printed thesis 1) Submission Period: 2022. 7. 13(Wed) ~ 2022. 7. 15(Fri), to 15:00 2) Method of Submission: *Submission to the department office - Master: printed thesis up to 4 + Copyright Delegation agreement - Doctor: printed thesis up to 4 + Copyright Delegation agreement - Research Report: No submission required ※ 1 copy to be kept at the department office, 3 copies to be submitted to the Central Library 3) Notice 가) It must be approved (stamp, signature) by the judge. 나) Please make sure to submit the printed copy online before submitting it. 다) If you don't submit the printed copy, it will be rejected, so please submit it within the deadline. ※ The library system will be replaced in July 2022, so the submission schedule has been moved up. It may be difficult to submit a thesis after the fixed submission period, so please keep the deadline.
4. Other inquiries: 1. Central Library Information Support Team(전화: 259-2909)
붙임 1. 학위논문 dCollection 제출방법 안내(Guide to submission of degree thesis dCollection) 2. 저작권 위임서 출력방법 안내(Instructions on how to print the Copyright Delegation Agreement) 3. 대학원 학위청구논문에 관한 내규(bylaws on graduate thesis)
|